03 Kasım 2006

Goya, Francisco de



İspanyol Ressamı, Fuentetodos'da doğmuş, Fransa'nın Bordeaux kentinde ölmüştür. Resim öğrenimini, doğduğu şehirde Luzan'dan almış, sanat eğitimini Roma'da tamamlamıştır. 1775'te Madrit'e yerleşir, yüksek sosyetenin aradığı bir portreci olur.

IV. Carlos zamanında saray ressamı olarak çalışır. Bu kralı ailesiyle gösteren tablosu, özellikle dikkate değer (1800). "Çıplak Maja" ve "Giyinik Maja" (1800-1802, Madrit Prado Müzesi), "Caprichos" (1796-1798) ve "Harbin Felaketleri" adlı gravürleriyle de tanınmıştır. Tablolarının ve desenlerinin çoğu, Madrit'te Prado Müzesi'nde bulunmaktadır.

3 yorum:

Can Turan dedi ki...

merhaba can ben vaktin olursa bana giyinik maya hakkında bi kaç kaynak-bilgi vs. herhangi bi yardımda bulunabilirsen çok makbule geçicek.

Can Turan dedi ki...

ordan bi şekilde gözüküyo mu bilmiyorum ama ben yinede yazıyım ulaşmak istersen cantrn@gmail.com

Can Turan dedi ki...

şurayı garip bi şekilde kapladığımın farkıdayım ama yazıda giyinik maya okudum onu yazmışım çıplak maya hakkında bilgi toplamaya çalıştığım:)